Tłumacz

niedziela, 27 września 2015

Z dobrego ziarna dobry chlebek

Noc Naukowców na Uniwersytecie Przyrodniczym sprzyjała gimnazjalistom w poznawaniu rożnych odmian zbóż. Jeśli chcemy, aby zdrowo jeść to dbajmy o nasze plony!




A to soja właśnie - roślinne źródło wspaniałego białka z którego można upiec chleb!
A tak o wypieku pisze autorka blogu: http://o-pysznym-jedzeniu.bloog.pl/

Chleb wieloziarnisty ze soją na zakwasie
Postawiłam upiec chlebek ze soją :).
Jak wiadomo, soja to bogactwo pełnowartościowego białka, zawiera witaminy z grupy B, oraz potas, żelazo, magnez, fosfor i wapń oraz NNKT, obniża  też cholesterol.
Przeszukałam internet w poszukiwaniu odpowiedniego przepisu, lecz nic nie udało mi się znalezć .
Dlatego  wykorzystałam istniejący już przepis i na swój użytek nieco go zmodyfikowałam.
Mowa o przepisie Gusi na chlebek wieloziarnisty ze słonecznikiem. Przepis prosty i szybki w realizacji. Moja modyfikacja , polegała na zastąpieniu słonecznika -soją .
W rezultacuie otrzymałam bardzo smaczny chlebek, wyrośnięty, pachnący, z mocno chrupiącą skórką, o bardzo bogatym wnętrzu:) 
Długo zachowujący świeżość,( na drugi dzień po upieczeniu, chlebek jest równie chrupiący i świeży jak po wyjęciu z pikarnika).
 Aby was zachęcić do jego upieczenia , dodam iż na przełomie tygodnia chlebek ten piekę 3 raz ;)
Szczerze polecam:) 


Z bibliotecznego punktu widzenia polecamy książki na temat
chleba np.

  •  Piotra Kowalskiego Chleb nasz powszedni: o pieczywie w obrzędach, magii, literackich obrazach i opiniach dietetyków.

Książkę można wypożyczyć w centralnej wypożyczalni przy Al. Marcinkowskiego 23/24 (numer sygnatury 28F/65751)

  • Bolesława Kuźmińskiego 100 wieków chleba
    (CW Al.Marcinkowskiego sygnatura 28F/8946)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz